środa, 2 grudnia 2015

Biżuteria niepodległościowa

Wiem, że już trochę czasu minęło od 11 listopada, ale dopiero teraz mam chwilę na opublikowanie zdjęć. O co chodzi? Już wyjaśniam! Royal-Stone przy współpracy z Planetart i Muzeum Niepodległości w Warszawie zorganizowały konkurs "Biżuteria niepodległościowa". Zgłosiłam swoje dwie prace i muszę się pochwalić, że jedna z nich - wisior, otrzymała wyróżnienie, z czego ogromnie się cieszę, a zarazem dziękuję wszystkim za miłe komentarze ;) Poniżej przedstawiam moje wyroby wraz z opisem inspiracji dostępnym także na facebookowym profilu Royal Stone

Wisior zgłoszony przeze mnie do konkursu jest wykonany z miedzi. Jest to medalion, który można otworzyć. W środku znajdują się zdjęcia śmiejącej się pary oraz zdjęcie kobiety. Inspiracją do wykonania wisiorka, była miłość młodych ludzi, którzy musieli się rozstać podczas wojny. Kobieta przedstawiona na zdjęciu chciała szybko wykonać trwały przedmiot, by jej partner idący na wojnę, mógł zawsze mieć przy sobie jej zdjęcie, aby nigdy nie zapomniał dla kogo walczy. W ten sposób wielu żołnierzy nie poddawało się, walcząc do końca, myśląc o swoich najbliższych. Ich determinacja doprowadziła do odzyskania niepodległości. Wykorzystane zdjęcia pochodzą ze zbiorów prywatnych.


Do konkursu zgłosiłam także bransoletkę, która została wykonana techniką chainmaille. Metalowe kółeczka nie bez powodu są w kolorze czarnym. Jest to miedź powleczona czarną substancją. Wykorzystanie taniego materiału jakim jest miedź, kojarzy mi się z okresem odzyskania niepodległości. Niewiele osób mogło sobie w tym czasie pozwolić na biżuterię. Ogólna bieda tamtego okresu skłoniła mnie do sięgnięcia po tani materiał. Dodatkowo kolor czarny ma symbolizować mrok i przygnębienie, które dotykało ludzi w tamtym czasie. Kontrastowo do metalu dobrałam szklany koralik, który ręcznie wykonałam metodą fusingu. Flaga Polski to kawałek nadziei, która dodawała otuchy walczącym. Te wszystkie elementy złożyły się na wykonanie bransoletki.



Jak Wam się podobają moje prace? ;)


Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi nowymi postami, zapraszam do polubienia mojego profilu na Facebooku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz